Nu har majoriteten av mina barn börjar skolan efter sommarlovet, och hösten är officiellt invigd. Samma dag som skolan började gick jag och sonen på bio, så nu är även kulturhösten startad. Hösten är kanske inte min favoritårstid, men kulturellt sett har den flera fina saker att bjuda på i år. Kolla in listan! 

Kulturhösten 2016 för Bakbokmat

  • Just nu läser jag Generation Loss av Elizabeth Hands inför en kommande virtuell  bokcirkel med En förbannad podd. Häng på du med, vetja!
  • På jobbet drar IRL-bokcirkeln igång snart, och jag är först ut  med att välja bok. Inte fel alls!
  • Den 1/10 ska jag och goda vännen E se Gardells föreställning i Stockholm. Det ser jag mycket fram emot!
  • Musikalen Les Miserables spelas i Karlstad. Den ska jag se tillsammans med sonen, min kompis N och hennes dotter. 
  • Ovan nämnda N och jag ska även träffas för att diskutera Vi av Kim Thúy som var årets sommarläsning. 
  • Den 27/8 kommer mina döttrar att uppträda på Mariebergsskogen i Karlstad tillsammans med Patricias danscenter.  Dans är verkligen en kulturform som jag lärt mig att uppskatta! Föreställningen börjar kl 15, och alla är välkomna! 

Hur ser planerna ut för din kulturhöst? Och det någon punkt jag missat på min lista?


Bilden är lånad från Mormors systrar.

