Jag har blivit utmanad av Bokhyllan i pepparkakshuset att svara på fem frågor om bloggen och mitt bloggande.

Vem inspirerad/uppmuntrade dig att börja blogga?

Det är först och främst Helenas förtjänst att jag fick upp ögonen för bloggandet. Jag började följa hennes fina blogg Fiktiviteter förra sommaren, hittade andra intressanta bloggar, och började sedan fundera på att börja blogga själv också. Slängde ut funderingen på Facebook, och fick idel uppmuntrande svar. Bland annat från nyss nämnda Helena. Jag fick också en stor portion uppmuntran av min käre make.

Hur väljer du ämnen att blogga om?

När jag startade bloggen bestämde jag att den skulle handla om böcker, matlagning och bakning eftersom det är tre av mina största intressen. Jag har även skrivit lite om dryck, eftersom det relaterar till matlagning. (Ja, även bokslukaren och bullbakaren behöver ju vätska för att överleva).

Var vet de flesta inte om dig?

Ja, säg det! Alla kanske inte vet att jag har Möbius syndrom. Jag har egenheten att ogilla kaffe, och jag var under många år väldigt kär i Brett Anderson.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?

Naiv, seriös, snäll.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

Jag försöker dela min tid mellan familjen (bestående av en man och tre barn), jobbet (som sjuksköterska) och slutspurten på mina studier (till distriktssköterska). I övrigt tycker jag om att träffa kompisar, vara i kyrkan och annat trevligt.

Nu återstår sista punkten: Utmana andra att svara!

Tant Augustas tekopp och Trollcafeet, stället ni upp? Andra är också välkomna att svara!

20130906-224545.jpg
Fru Bakbokmat kl 23 en fredagskväll. Trött men nöjd.