Det skaver lite i mig efter att ha låst Thomas Järvhedens bok Hjälp vad ska jag göra med räkorna?? (Roos & Tegnér). Boken som är en samling med komiska trådar från det enorma forumet Familjeliv. Dels tycker jag det känns lite illa att göra sig lustig på andra människors bekostnad, och dels tycker jag, att om man nu ska göra det, att man kunde gjort det bättre. Jag tror helt enkelt att det måste finnas ännu rejälare guldkorn på forumet än de som författaren hittat. Jag är varken medlem eller trogen besökare på det starkt tvivelaktiga forumet Flashback, men vill ändå rekomendera tråden Köpa en panda. Något i den kalibern och boken hade lyft rejält. 

Nu finns det ändå en del att skratta åt i boken, och författarens egna kommentarer är rätt så roliga. Tyvärr är författarens kommentarer för få, och det tycker jag är synd. Hade gärna haft mer av hans tankar i boken. Då hade boken känts mer gedigen och inte som ett billigt hastverk.

Andra som skrivit om boken: Nilmas bokhyllaI hyllan.

Boken kan bl a beställas från: AdlibrisGinzaBokus.

  

