Vi äter fisk minst en gång i veckan, och det finns så många olika rätter att testa. Min äldsta dotter blev så förtjust i den här rätten att hon på en gång bad mig lova att laga den igen. 

Jag använde ett tinat “block” med torskfilé när jag lagade maten. Om du använder ett otinat block blir tillagningstiden längre, och om du använder styckfrysta filéer blir den kortare.

Jag serverade fisken med potatismos, kokta morötter, skivad gurka och basilika.

Idén till receptet kommer från Ica.se

Torsk med fetaost och pesto

  • 400 gram torsk
  • Ca 3 msk pesto
  • 150 gram fetaost
  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Lägg fisken i en ugnsfast form.
  3. Bred på basilika och strö över tärnad fetaost.
  4. Tillaga i ugnen ca 20 minuter.

Gluten/laktos

Kontrollera innehållet i peston med avseende på gluten. Använd laktosfri fetaost vid laktosintolerans.

  

