Ingen helg utan matlisteskrivande och storhandling! Både jag och min man tycker det är trevliga aktiviteter (kanske är vi lite knäppa…)  så det där att beställa matkasse känns långt bort för vår familj i nuläget. 

Här kommer matsedeln för större delen av vecka 46. Kanske hittar du någon rätt du vill prova?

Måndag: Panna med vitkål och champinjon. (En vegetarisk rätt som jag inte testat förut.)

Tisdag: Färsfylld ugnspannkaka. (En maträtt jag varken ätit eller lagat förut, men yngsta filuren är helt lyrisk efter att ha fått det på förskolan.)

Onsdag: Fiskpinnar, ris och beanaisesås. (Inte mycket att tillägga om det!)

Torsdag: Kôrv å mos. (Våra torsdagar är ofta hektiska. Då är det bra med något som går fort. Jämt gôrfort.)

Fredag: Tacos. (Vi är säkert de enda i hela Sverige som kör en så originell och vågad rätt på fredagen.)

LördagAnnie Lööf-biff. (En riktig favorit hos familjen Bakbokmat.)

  

Men opp opp opp! Varför har jag inte skrivit om potatisgratängen, Zlatanköttbullarna och linspajen? Jo, för att de serverades helgen vecka 45 och inte kommer lagas igen redan kommande helg. 

  

Förra veckans söndagsmiddag: linspaj.

