Den senaste veckorna har jag testat att äta en del LCHF-inspirerad mat. Jag har mått väldigt bra av det, och dessutom är det roligt att prova ett annorlunda tänk när det gäller matlagning.

En av mina nya frukostfavoriter är kokosgröt. Gott, snabblagat och mättande! Extra god blev gröten eftersom äggen kom från glada hönor som sprätter runt i lantlig miljö hos min arbetskompis H.

Receptet kommer från http://56kilo.se/kokosgrot-paleo-lc-lchf/, men jag gör en lite mindre portion.

Kokosgröt

1 dl kokosmjölk
2 ägg
1 msk kokosmjöl

Blanda samtliga ingredienser i en kastrull. Tillaga under omrörning på medelstark värme. Gröten är färdig efter några minuter.

Servera gärna gröten med färska blåbär och hallon. Det går också bra att hälla på en skvätt grädde eller kokosmjölk.

Gluten/laktos
Gröten är fri från gluten och laktos. Hoppa över grädden eller välj en laktosfri variant som tillbehör vid laktosintolerans.

IMG_5816.JPG

