Hösten har börjat och utanför fönstret hänger rönnbären i stora klasar. Men i augusti var det ändå många fina dagar som gjorde sig perfekt för sol och bad.

Just nu
Läser jag: Wolf Hall och Samarbete med fluga. Den sistnämnda är alldeles snart färdigläst.

Lyssnar jag på: Jane Eyre. Bättre sällskap på bussen går det nog inte att få!

Vill jag laga: Allt möjligt engelskt efter som september 2013 är en engelsk månad här på bloggen.

Vill jag baka: Engelska grejer, av samma anledning som ovan, samt småkakor till mitt lilla kakmonster som ska ha 3-årskalas.

Hur har det gått sedan förra rapporten?

Jag läser fortfarande Samarbete med fluga, även om det inte är många sidor kvar nu. Däremot har jag lyssnat färdigt på Nathalie – en delikat historia.

Jag har bakat kalljäst bröd en gång, men den upplevelsen hittade tyvärr inte ut på bloggen. Nya fiskrätter har det varit ont om.

Hur är läget hos dig?

20130905-162529.jpg

20130905-162554.jpg

20130905-162742.jpg
En bristolrönn i Karlstads stadsträdgård.