Berättelser från Engelsfors (Rabén&Sjögren) är ett seriealbum om karaktärerna i böckerna Cirkeln och Eld. Hade jag haft glädje av albumet utan att ha läst nämnda böcker? Nej, det tror jag inte, men nu älskar jag det!

Som smått besatt Engelsforsfantast vill man ju bara ha mer och mer:)

Berättelser från Engelsfors utspelar sig både före, under och efter Cirkeln och Eld och får mig verkligen att längta efter tredje boken, Nyckeln, som kommer i höst.

Albumet innehåller åtta kapitel som tecknats av Kim W. Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam. Historierna binds ihop av ingen mindre än Mona Månstråle, innehavaren av Engelsfors egen New Age-affär. Även fast det är olika tecknare som visar karaktärerna på sitt sätt, så tycker jag att alla bilder stämmer med mina egna.

Jag har tidigare känt mig tveksam till om serier är något för mig, och nu kan jag med besked svara att det kan det visst vara! I alla fall om det är spännande historier om karaktärer jag älskar.

Andra som har skrivit om boken;
Bokhora
Flaskposten
Lottens bokblogg

Boken kan beställas från Bokus, Adlibris, Bokia.

20130816-075533.jpg

