Jag har ju haft lite svårt för serier, läs till exempel det här inlägget. Därför känns det som en stor utmaning när Lyran ber oss lista tre favoritserier i veckans Tematrio.

Jag väljer att lista tre grafiska böcker som jag hoppas på att kunna tycka om.

1. Berättelser från Engelsfors.
Jag älskade Cirkeln, och är alldeles fast i fortsättningen Eld. Därför har jag höga förväntningar på seriealbumet Berättelser från Engelsforssom utspelar sig före, under och efter Cirkeln och Eld.

2. Ja till Liv!
Författaren Liv Strömquist verkar vara en intressant person, även om vi inte delar politiska åsikter. För flera veckor lånade jag hem Ja till Liv!, och nu återstår bara att läsa den också.

3. Mulle
Under uppväxten var jag alldeles hästtokig under några år, och jag älskade Lena Furbergs tecknade ponny Mulle. Till min glädje upptäckte jag att Mulle finns som seriealbum, och det tror jag kan vara något för både mig och barnen.

20130722-175644.jpg

20130722-175701.jpg

