När det gäller böcker (och kakburkar) blir jag otroligt upplyft av nya inköp. Idag var det Akademibokhandeln i Karlstad som fick besök av mig, min mor och mina barn. Naturligtvis gick vi inte tomhänta därifrån.

Äldsta filuren valde Den magiska kappan. Den handlar om en 11-årig tjej som får påhälsningar från andra sidan.

Mellanfiluren ville ha en bok om troll, och eftersom han gillar Nelly Rapp så föll valet på Bergakungens sal.

Yngsta filuren var lite trött, och lät mig välja bok åt henne. Valet föll på Jag älskar dig mamma som verkar vara en söt historia om två björnar.

Jag själv ville gärna ha en bok med Mallorca-anknytning eftersom jag snart åker dit, men hittade ingen. Istället blev det Vindens skugga som utspelar sig i Barcelona. Eli har läst den, och gillat.

Min mamma nöjde sig med att betala mina barns böcker, och köpte ingen för egen del. Men oroa er inte! På mor dag gav jag henne Betvingade av Simona Ahrnstedt.

Har du köpt några böcker (eller kakburkar) för att fira in sommaren?

20130627-205703.jpg

