Nu är det så otroligt vackert ute! Syrenerna blommar och luktar alldeles underbart.

Just nu:

Läser jag: Utrensning och Mörka platser. Ingen av de är feel good, snarare tvärt om, med både är hittills grymt bra.

Lyssnar jag på: Bokklubben vid livets slut.

Vill jag baka: En tårta till min älskade som snart fyller år. Har även lovat sonen att vi ska göra munkar, och löften är ju till för att hållas. (Men jag drar mig för att stå där med en kastrull het olja och barn som drar mig i benen).

Vill jag laga: Sommaren är här, så i vanlig ordning vill jag äta soppa, grillat och sallader.

Och hur har det gått sedan sist?

Jag läser fortfarande Utrensning, medan Gustaf Fröding och kärleken för tillfället ligger på paus. Förtjusande Mansfield Park är utläst.

Jag har lyssnat färdigt på Little Bee, och den väckte många tankar hos mig.

Min längtan efter mjuk mandelkaka resulterade i en mumsig päronkaka med mandel. Rekommenderas!

Jag hade en ambition att laga mer vegetarisk mat, och kan väl inte vara helt nöjd med kvantiteten grönsaker i maj, men morotssoppan blev väldigt god.

Hur är läget hos dig?

20130531-203701.jpg

20130531-203739.jpg

