Jag har nog anat det ett tag nu. Sett tecken lite här och där.

Som att jag börjat gå i inredningsaffärer och leta efter hyllan med burkar. Närmare bestämt kakburkar.

När det bjuds på fika hos vänner och på jobbet är det inte bara sötsakerna som studeras, utan även förvaringen spanas in med ett stigande intresse.

Här om dagen manifefesterade sig mitt kakburksintresse på ett mycket konkret vis. Istället för att köpa 2 paket kakor (till äldsta filurens dansgrupp) blev det istället 4 baket kakor från Göteborgs kex eftersom man “fick” (39 kr i porto och expeditionsavgift) en kakburk då. Och inte kunde väl jag motstå erbjudandet att förvärva en röd Ballerinaburk.

Nu i sommar är risken stor att jag kommer traska runt på diverse loppisar i jakt på burkar. Helst ska de vara av plåt, och gärna med lite äldre motiv (tänk mormors kök).

För visst smakar väl kakan extra gott om den serveras från en fin burk!

Undertecknat Fru kakburk-o-holic

20130524-172430.jpg

20130524-172452.jpg

