Nu är det Valborgsmässoafton, och bara några timmar kvar av april månad. Jag har tidigare gjort lägesrapporter i mitten av månaden, men kommer från och med nu att ta dem i slutet av varje månad.

Just nu

Läser jag: Mansfield park, Utrensningen, Gustaf Fröding och kärleken. Oj, kom på att jag visst tjuvstartat i Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva också. Således ganska många böcker på gång just nu:)

Lyssnar jag på: Little Bee.

Vill jag baka: Mjuk mandelkaka, och en massa matbröd.

Vill jag laga: Gärna fler vegetariska rätter.

Hur har det då gått sedan förra månadens rapport? Mansfield Park och Gustaf Fröding och kärleken gör mig fortfarande sällskap (även om den sistnämnda endast gjort sporadiska besök), medan fantastiska Skuggland är färdigläst.

På lyssnarfronten så blev jag klar medMississippi för några veckor sedan, och den kan verkligen rekommenderas.

Det bakades varken surdegsbröd eller egenkomponerade blåbärsmuffins. Däremot blev det bl a citronmuffins med hallonglasyr, och underbara frallor med keso.

April månad bjöd inte på så mycket internationell mat, men mitt intresse kvarstår.

Hur är läget hos dig?

Tack till äldsta dottern som tagit fotot.

20130430-221206.jpg

