Sofia Olsson porträtterar ett par i 30-årsåldern som är på väg att slå dig till ro och bli så där moget vuxna. Eller, blir man någonsin det? I oss alla finns nog tonåringen kvar ändå, och ibland tillåts den ansvarsrädde drömmaren titta fram hos oss. Det är nog det jag gillar bäst i boken. Känslan av att liksom leka vuxen men inte riktigt ha täckning för det.

Jag tror verkligen att många kan uppskatta Hetero i Hägersten. Den är charmigt tecknad och innehåller gott om vardagshumor. Men mig fångar den inte.

Kanske gillar jag helt enkelt inte serier. Jan Stenmarks bok Känslan man har föll mig inte på läppen, och inte heller Hetero i Hägersten av Sofia Olsson väcker några starkare känslor hos mig. Måste ändå tillägga att den sistnämnda boken i alla fall når en aning närmare mitt hjärta.

För mig återstår att se hur det går med serieläsandet. Ska jag ge om generen eller botanisera vidare?

Andra som skrivit om boken: Den var bra, Beroende av böcker, Bokblomma.

Boken kan beställas från Bokus, Bokia, Adlibris.

20130429-202850.jpg

