Bloggåret 2012 är till ända, och jag går in i 2013 med bibehållen skrivarlust. Min största bloggönskan inför året är att få behålla den glädjen, och att bloggen även fortsättningsvis ska drivas framåt av min kärlek till skrivandet och intresset för bakning, böcker och matlagning, snarare än någon pretentiös tanke om perfektion. Här redovisas planer och utmaningar inom de olika områdena.

Bakning
Här är ambitionen smått tudelad. Å ena sidan ska jag satsa på att baka mer bröd och andra nyttigheter. Är bland annat sugen på att testa surdegsbak. Å andra sidan har jag anmält mig till utmaningen Månadens sötsak som Tea anordnar.

Böcker
Jag hoppas få behålla läsglädjen och har precis gått med i en hyllvärmarutmaning för att få läst några av böckerna som väntar allt för långe i hyllan.

Mat
Jag är väldigt sugen på att laga mer mat från olika länder, samt att öka familjens grönsaksintag.

Bloggen
Mycket möjligt blir det några kortare teman under året, men ingenting är bestämt än. Något jag nästan kan lova är dock att söndagstipset återkommer någon gång under 2013.

God fortsättning på det nya året!

